Eerste twee weken in Afrika! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu Eerste twee weken in Afrika! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken in Afrika!

Door: Ingerrr

Blijf op de hoogte en volg Inger

16 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hee allemaal!
Het heeft even geduurd maar we zijn veilig aangekomen in Zuid-Afrika. Na een vlucht + overstap van totaal 18 uur zijn we met de huur auto van Johannesburg naar Hoedspruit gereden. Een erg mooie route van een uur of 6. Voor Estelle was het wel weer even wennen om links te moeten rijden maar ook dat is allemaal goed gekomen!

Een maal op de camping hebben we een tent opgezet en zijn we om 7 uur gaan slapen. We waren gebroken. We hebben een poging gedaan nog te douchen, maar door de overstromingen die zijn geweest komt er hier schijnbaar zo nu en dan geen water uit de kraan. Balen dus!
De dag erna hebben we de tenten verplaatste en gelukkig kunnen douchen! Uitgebreid inkopen gedaan bij de supermarkt en wat losse spullen gekocht.

Donderdag & vrijdag zijn we naar de school geweest waar we onze lessen gaan geven. Het is een erg kleine en knusse school met gelukkig hele vriendelijke mensen. Vrijdag hebben de kinderen van grade 8&9 voor ons 3 traditionele dansen gedaan wat voor ons natuurlijk heel erg leuk was om te zien!

Zondag zijn we op boottocht geweest met de studenten van Campfire en African dream Horse Safari (bijna allemaal nederlands). Dus dit was erg gezellig. Donderdag gaan we onze eerste lessen doen en vrijdag ons eerste bedrijfsbezoek met Tinyiko, Treasure en Knowledge (3 leerlingen van de school die bij de Yellow Elephant School zitten).

Maandag en dinsdag zijn we druk geweest met het voorbereiden van de lessen. Woensdag hebben we een braai gehad bij de buren. Erg vriendelijke mensen, maar t valt toch op hoe erg hier nog met zwart en wit wordt gepraat, daar is (thank god!) Geert Wilders echt helemaal niets bij. Ik ben blij dat wij wel beleefd zijn tegen de (zwarte) bediening, en dat we met deze mensen samen kunnen werken :)

Donderdag hebben we onze eerste les gehad, was pittig maar erg leuk!

Verder gaat het allemaal super! We vallen in slaap met het geluid van de hyenas en het kleurtje zit er ook al een beetje op:D

Dit was m weer!

Lots of loveee!!!

• 16 Maart 2012 - 14:37

Marijke:

Ik ben zojuist met je moeder wezen lunchen, dus was al aardig op de hoogte van jullie belevenissen. Maar ik vind het ook erg leuk om te lezen!
    Veel plezier in Zuid-Afrika. Ik weet hoe mooi het daar is!
    groetjes, Marijke

• 16 Maart 2012 - 15:36

Mama:

Super om te zien EN te lezen. Ik hoop op nog veel reisverslagen. Nog het wrattenzwijn op visite gehad 's nachts?

• 16 Maart 2012 - 15:49

Silvia:

hoi Inger,
    Super om te lezen hoe je het naar je zin hebt!! ben echt benieuwd wat jullie daar allemaal gaan beleven en dat zullen we leuke dingen zijn!! heel veel plezier en succes!!

Ps: wil je nog wat meer zon hier heen sturen? wil ook wel weer een kleurtje krijgen!!

• 16 Maart 2012 - 15:54

Papa:

Wat jammer dat ik niet even langs kan komen, lijkt me geweldig daar. Misschien kan je een nijlpaardje voor me vangen! Liefs, papa.

• 16 Maart 2012 - 16:10

Irma:

Klinkt fantastisch, Inger! Moet je/jullie maar komen vertellen tijdens de cultuurlessen Afrika, inclusief traditionele dansen ;) Veel leer-plezier verder!

• 16 Maart 2012 - 17:41

Anne:

Wauw Inger! Klinkt echt fantastisch!! Ik wens jullie ontzettend veel plezier, pas goed op elkaar :) Succes met het lesgeven Xx Anne

• 16 Maart 2012 - 17:59

Jura:

Ik zat al te wachten op een verslag:P Het klinkt allemaal super, de foto's zijn ook leuk. Heel veel plezier nog!

• 16 Maart 2012 - 22:12

LindaPinda:

Super Inger! Wat een mooie foto's, nu al! Ik wacht geduldig op je volgende verslag :)

Groetjes aan Estelle!

Kuss <3

• 17 Maart 2012 - 09:45

Vera :

Heeyy Inger!
    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je. Mooie belevenis die je maak daar :) Succes nog verder met je stage :D

• 17 Maart 2012 - 09:56

Suuzzz:

Wauw, zo bijzonder. En die foto's, echt helemaal te gek. "In slaap vallen met het geluid van hyena's".. Brrr, superspannend!

• 18 Maart 2012 - 09:35

Sandra Van Leeuwen:

Oh jasses, wat naar allemaal, hahaha.
    Ik ben helemaal niet jaloers . . . . . .
    ZO moooooooi, Afrika.
    Have fun !