Op de helft alweer! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu Op de helft alweer! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu

Op de helft alweer!

Door: Ingerrr

Blijf op de hoogte en volg Inger

28 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hoi allemaal!
Allereerst bedankt voor alle leuke/lieve berichtjes! Altijd leuk om te weten dat mensen je verhalen lezen :D

We zijn alweer op de helft, tijd vliegt! Er is weer een hoop gebeurd. Vorige week had Estelle erg veel last van haar allergie, en aangezien ik niet kan rijden hebben we het wat rustiger aan gedaan. Donderdag zouden we lessen gaan doen maar bij aankomst bleek dat ze examens hadden, een domper maar goed. Gelukkig hebben we deze lessen dinsdag in kunnen halen.
Op school is iedereen ondertussen aan onze aanwezigheid gewend, en worden we niet meer heel vreemd aangekeken door iedereen. Gelukkig blijven wel de jongere (en ook sommige oudere) kinderen heel enthousiast naar ons zwaaien als we aan komen gereden!

Maandag hebben we allebei een les alleen gedaan om ook eens te ervaren hoe dat gaat. De groep die ik had (grade 11, dus ong 17jr en alleen maar jongens XD) waren erg actief tijdens de les en stelde leuke vragen. De groep die Estelle had was wat lastiger. Grade 12, dus rond de 18 jaar en waren alleen maar meisjes die heel erg verlegen waren. Eigenlijk te verlegen om antwoord te geven op de vragen. Ook dit is voor ons een uitdaging om dit toch uit ze te krijgen en ze wat minder terughoudend te laten doen.

Vrijdag zijn we op bedrijfsbezoek geweest met de drie learners die we ‘onder onze vleugels’ hebben. Samen met hun naar Moholholo geweest. Tsjaa voor de mensen die het kennen… het was weer ‘enig’. Interessant gesprek gehad met de eigenaar en gelukkig weer bijtijds naar huis. Het contact met de learners verloopt een stuk soepeler. Tinyiko die eigenlijk de meest stille was verteld over haar vriendje en begint beetje bij beetje wat losser te worden. Treasure wordt steeds bijdehanter en Knowledge (stiekem noemen we hem Knolletje XD) stelt leuke vragen. Tinyiko en Treasure waren van mening dat we chemicaliën in onze haren stopten, anders kon het nooit zo lang en stijl worden. Grapjes over aliens en indianen moeten we ook niet meer maken…. Een veer in je haar steken en rond lopen als een indiaan is niet grappig bij mensen die het bestaan van de indianen niet kennen… Zo ook gebeurde dit bij een grapje over aliens XD. Oke twee keer nadenken voor we ‘onbekende’ grapjes maken dus.

Zaterdag zijn we naar Kruger gegaan. Een weekendje rust hadden we wel verdiend vonden we. Het was super leuk! Een hoop gezien met als hoogtepunt de 4 leeuwinnen die de bocht om kwamen en op 20 meter voor onze auto liepen. Lichte paniek in de auto maar super om te zien! Verder heeft Estelle ook nog bijna een olifant aangereden… op dat moment was het echte paniek in de auto maar we hebben erna toch wel om gelachen. Door het seizoen was alles groen. Ons werd dat het gras te hoog zou zijn, dat we niets zouden zien bla-die-bla! Het was echt mooi allemaal, we hebben superveel gezien (ondanks ons mini boodschappen autootje) en bijna alles met een jong erbij. Ja als ik ooit nog terug kom naar ZA, dan weer in deze periode. Beter dan de dorre bende in de zomer. Ik weet niet hoe het zit met jullie spanningsbogen op dit moment, maar hier dan toch (hoe cliché) een kleine opsomming van de diertjes: de 4 leeuwinnen, 2 groepen neushoorns (met jong), olifanten (met jong), nijlpaarden (met jong), zebras (met jong), giraffen (met jong), secretarisvogels, buffels, struisvogels de ‘gebruikelijke’ kudu, waterbok etc,. En ohja! 2 roanantilopen! En nog een hele hoop meer die ik vast allemaal vergeet.
Ook zijn we bijna over een black mamba heen gereden en later over (waarschijnlijk) een groene mamba.

In Kruger hebben we overnacht om de dag erna nog een dagje rond te kunnen rijden. Na twee dagen van 6 tot 18.00 in de auto te hebben gezeten waren we (en vooral Estelle) echt gesloopt!
Ja… eigenlijk, als je het zo bekijkt hebben we het best goed hier!


Vorige week een slang op de camping… en aangezien Estelle dit zo leuk had beschreven in de mail aan haar familie even een citaat uit haar stuk:

“”Daarnaast hadden we natuurlij de pofadder aan de ontbijttafel. Inger reageerde al net zo droog als mijn vader toen we een slang in Australië bijna omver wandelden: ‘Estelle… een slang’. Ik dacht dat ze een grapje maakte, maar toen ik keek zat hij al bijna tussen haar benen. Zag meteen dat het een adder was. Weliswaar een kleintje, maar die zijn juist erg gevaarlijk, want ze kunnen hun gif nog niet doseren. Pofadders zijn een van de dodelijkste slangen hier. Na enige moeite Inger van haar stoel gekregen, die dacht dat ze wel veilig zat als ze haar benen gewoon optilde. Toevallig zwaaide de buurman net, dus wij enthousiast gillen: Een slang!!
Hij kwam meteen met een slangenhaak en emmer en begon ermee dat ik met de haak heel hard op de slang moest slaan. Had er meteen spijt van dat ik hem had geroepen, met herinneringen aan Australië waar ik dat ook deed naar mijn mango-pluk baas en die vervolgens met een schop de slang halveerde. Maar gelukkig was dit een grapje en met enige moeite werd de adder gevangen en vrijgelaten in de bush verderop. Ik hoop ver want slangen hebben de neiging gewoon terug te komen.
Nu hebben we ten minste een reden om constant met een hoofdlampje rond te lopen. De buren noemden ons namelijk al Aliens met die lampjes.””

We zijn op de helft, en hoewel ik het hier heel erg naar mn zin heb, vind ik het ook wel weer lekker om straks naar ons ‘koude’ kikkerlandje te gaan. Ik kan nu al niet wachten om straks met mn wijntje in Wantij te zitten (of eigenlijk waar dan ook zolang de combinatie ‘zon+wijn’ maar aanwezig is. Ja ik heb de zomer in m’n bol, maar goed het is hier elke dag 35 graden dus het voelt ook als zomer XD

Er zijn al weer 100 dingen die ik wil doen als ik terug ben, maar ook hebben we hier nog 1000 dingen die we willen doen!

De tijd vliegt! Net als het geld trouwens!
De eerste souvenirs zijn ook al binnen dus dat scheelt weer een stress puntje op de laatste paar dagen!

Love from Africa!




  • 28 Maart 2012 - 13:16

    Papa:

    Het is net alsof ik je zelf hoor kleppen.
    Wat hebben jullie in die paar weken al super veel meegemaakt en gedaan.
    Geniet er verder maar van.
    Papa.

  • 28 Maart 2012 - 14:10

    Lotte:

    Hoi Pingie,

    Wat een leuk verslagje weer! Lees ze altijd met plezier. Klinkt super gaaf allemaal! en echt leuk dat je ook zoveel jonge diertjes hebt gezien!

    We missen je wel hier in NL maargoed als je terug komt halen we het wel weer in ;)

    Geniet nog even van je tijd daar, tot snel!

    XXX Lotte

  • 28 Maart 2012 - 16:12

    Mama:

    Wat een heerlijke verhalen weer! Super trots op jullie. Behalve dan van het verhaal van de olifant..mmmm.....!
    Geniet nog maar lekker! Ik zie al weer uit naar het volgende verslag.
    Kus

  • 28 Maart 2012 - 16:22

    Ayla:

    Enorm leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Ping. Bij het lezen van je verhalen zie ik alles ook gelijk helemaal voor me! Ik moet wel zeggen dat ik je enorm mis en al aftel naar de dag dat je terugkomt.
    Heel veel plezier nog. Geniet volop samen!
    Love you. Xxx

  • 28 Maart 2012 - 16:54

    Pim Geurts:

    lieve Inger,
    We volgen je reis en lezen dat je het erg naar je zin hebt. Wat een enorme belevenis. Een belevenis, die je nog lang zal heugen.
    Blijf genieten, maar blijf ook alert. Kom gezond weer terug en we zullen naar je verhalen luisteren.
    Lieve gr. ome Pim en tante Henny

  • 28 Maart 2012 - 17:43

    Marijke:

    Hai Inger,
    Wat een leuke verhalen!
    En wat een mooie foto's. Ik denk met heimwee terug aan de keer dat Sjaak en ik door het Krugerpark reden; ook wij hadden bijna een bosting met een kwade olifant. Heel eng, maar wel iets om nooit meer te vergeten!
    Geniet van de ervaring en van de schitterende natuur.

    groetjes,
    Sjaak & Marijke

  • 28 Maart 2012 - 20:37

    Stephanie:

    Maak er net zo'n mooie tweede helft van!

  • 29 Maart 2012 - 00:13

    LindaPinda:

    Heeejj Inger!

    Wat leuk weer, je verslag! Ook het stukje van Estelle over de slang was erg vermakelijk! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Elke dag 35 graden, jeetje! En wij zijn al in onze nopjes met de paar dagen van bijna 20 graden hier, die overigens ook alweer voorbij zijn dacht ik. Ben je al verbrand? Heel cool dat je allemaal mooie dieren met hun baby's gezien hebt! Kruger park is en blijft mooi. Vanaf nu, tellen wij (de thuisblijvers) AF! Veel plezier nog en geniet ervan!

    Groetjes Lindaa xxx

  • 29 Maart 2012 - 11:02

    Suuzzz:

    Op het slangenverhaal na, weet je ons wel stikjaloers te maken ;-). Vooral die babydieren doen het goed, cute!

  • 29 Maart 2012 - 21:08

    Ellen:

    Heey Inger,

    Wat een super verhaal! IK begin heimwee te krijgen als ik het lees. En al die jonge dieren en slangen geweldig.
    Heel veel plezier nog en succes met alles en doe ze de groeten daar!

    xxx El

  • 01 April 2012 - 10:20

    Sandra En Jeroen:

    Hoi meiden, wat een leuke foto's en wat maken jullie toch een spannende dingen mee. Die kleine pofadder . . . .. . brrrrrrrr. Ik zou geloof banger zijn voor zo'n slangetje dan voor 4 leeuwinnen.

  • 03 April 2012 - 15:51

    Anouk:

    Hee Inger,

    Wat leuk om je verhalen te lezen en wat ben ik jaloers! Ik vind het echt geweldig wat je allemaal doet en hebt gedaan! Geniet ervan!

    Groetjes Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Afstuderen in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

08 April 2012

De laatste loodjes

28 Maart 2012

Op de helft alweer!

16 Maart 2012

Eerste twee weken in Afrika!

26 Februari 2012

Bijna bijna :D
Inger

Actief sinds 15 Mei 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 20881

Voorgaande reizen:

04 Maart 2012 - 17 April 2012

Afstuderen in Zuid Afrika

11 Mei 2010 - 07 Juli 2010

Stage Boedapest!!

20 Mei 2009 - 31 Juli 2009

Stage in Slovenië

Landen bezocht: