Op de helft! - Reisverslag uit Velp, Nederland van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Velp, Nederland van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Ingerrr

Blijf op de hoogte en volg Inger

08 Juni 2010 | Nederland, Velp

Hoi allemaal,
Weer een tijdje geleden dus vandaar hier weer een nieuw verslagje! Weer een week verder en er is veel gebeurd. Estelle en ik hebben de eerste twee weken dus bij de olifanten gezeten. Ook nog twee dagen bij de savanne maar daar was niet zo veel aan. Daar hadden we een uurtje werk en dan waren we klaar. WEL heb ik trouwens weer toegekeken bij het doden van een konijn. Kinga (of katinga, we weten niet meer hoe ze precies heet:P) vroeg ons of we het wilde zien.. Maar natuurlijk, BAMMM en daar ging het konijntje aan zijn achterpoten zo met zn kop tegen de grond. Dood…. Ach zo is het leven he!
Verder zaten we vorige week op een nieuwe afdelingen.. zuid amerika! Hierbij zit de kinderboerderij ook. Meestal beginnen we in de ochtend bij de boerderij met aanvegen en gaan dan naar de aapjes:D. Op de eerste dag kreeg ik al na een half uur de sleutel in mn handen geduwd.. (even wat anders dan de afgelopen twee weken). Dus ik met volle moed naar die beesten… Hoppaaa daar zatten er gelijk drie op mn schouders.. LIEF!!
Trouwens… hongaren zijn echt onpraktisch en traag… Waar hier iemand in diens wordt genomen en betaald word, doe ik in twee uurtjes!! En dat is niet overdreven… deze mensen gaan rustig 5x een verblijf in om, eerst het water te halen, dan een voerbak, dan nog een voerbak, dan schoonmaken, dan terug voor water, en dan terug om het voer neer te zetten…
Oftwel… estelle en ik pakken in 1x alle bakken en maken schoon, en gaan vervolgens direct daarna terug om het voer en water weer terug te zetten… DUS…. We zijn eigenlijk altijd heel vroeg klaar omdat we volgens hun te snel werken… We werken niet snel… we werken gemotiveerd en vooral niet chaotisch…

Verder zijn we bij de gorilla’s met een nieuw onderzoek begonnen, we gaan nu kijken naar de moeder en de baby en de relaties tussen haar en anderen. Kinderen zijn hier trouwens ook vreemd…. Vaak als we aan het observeren zijn zien we kinderen die op de ramen tikken of de flits gebruiken.. die tikken we dan aan en laten het icoontje zien waarop staat dat dat niet mag. Maar echt waar.. je moet hier eerst 10 keer op de schouder rammen en dan duwen voor ze een keertje om kijken.,… en dan nog verbaast kijken als ik ze (veel te) streng aan kijk!

OHHJAAA de overstromingen waar iedereen het over heeft…. Ik heb continu gezegd dat we hier nergens last van hebben.. tot ik zaterdag in mn eentje (estelle was met haar ouders boedapest bezichtigen) even door de stad liep.. JEETJEE!!!! God die hele Donau is uit zn groeven (of hoe zeg je dat?). In iedergeval staan de wegen langs de Donau onderwater… heel grappig om te zien.. Zondag zijn ook de tramdelen onder de grond onderwater gelopen. Maar gelukkig was het water op maadag avond op zn hoogst.
Gelukkig schijnt de zon nu weer heerlijk.. Dus geen zorgen!
Mooi trouwens van dit weer is, dat de hele stad weer opbloeit… als madeliefjes die na een nacht weer open gaan bij zonlicht… komt nu iedereen weer naar buiten. Na een week regen, en chagrijnige mensen straalt iedereen nu weer vrolijkheid uit. Heerlijk om langs de Donau te lopen en zien hoe iedereen met het water bezig is. Hele bomen dreven langs, boten en restaurantjes konden niet meer bereikt worden omdat de bruggen onder waren gelopen. Er was zelfs een man die met zijn fiets over de autoweg fietste die onderwater stond! Kinderen speelde met de golven en honden gingen met veel plezier als gekken tekeer in het water.
Verder was ik zaterdag nog even naar de IKEA geweest om een handdoek te halen voor joel die volgende week komt en ben ik daarna naar het groene eiland gegaan in de Donau. Hier was een of ander sport weekend aan de gang waardoor er vanalles te doen was. Eerst een uur liggen bakken in de zon (eindelijk een kleurtje!!) en daarna gekeken bij een behendigheidsdemo (honden die over hekjes etc springen). EN met twee border collies! EN geleiden honden die ook behendigheid deden, echt leuk om te zien.
Zondag met Emi en flatgenootjes weer naar het eiland geweest en weer lekker in de zon gelegen. Zondag avond naar een gypsy concert geweest met emi. Erg leuk en gezellig!

Oh mama.. weet je nog die mini donuts die we in Praag ZOO hadden gegeten boven op die berg bij die stoeltjes lift? Die heb ik vandaag gegeten!! Bah… ze waren goor…. Beetje jammer!

Verder zijn Estelle en ik de afgelopen weer hard bezig geweest met het afronden van het eerste gedeelte van ons onderzoek (het deel waarbij we de mannen observeerden). Wel pittig om dat allemaal te verworden en al helemaal om conclusies te gaan trekken. We hebben al een printbedrijf gevonden om ons verslag te kunnen printen zodat we iets kunnen laten zien in de dierentuin.

OEEHHH we zijn al op de helft.. wat een verschil trouwens met zn tweeen… de tijd gaan zo gigantisch snel, vorig jaar was ik ook wel 2 weken langer weg… maar ik heb toch echt niet het gevoel dat ik al op de helft zit…..
Aanstaande zondag word ik 19!!! Jeeejjj!!!

Nou dit was het weer… kijk nog eventjes naar de fotos van de overstroomde Donau!

Liefs!!

• 08 Juni 2010 - 17:17

Mama:

Wouwie, wat een verslag! Goed hoor. Jammer van die donuts. Ligt aan Hongarije!!! In Tjechie waren ze wel lekker....
    Moet ik nog wat meenemen uit Holland voor de Dierentuin???? Nog een paar nachtjes slapen en dan ben je 19 jaar. Oud hoor.
    dikke kus!!!

• 09 Juni 2010 - 07:48

Gisela:

Hoi Inger,

Wat stoer!Kijken hoe een konijn wordt doodgeslagen.En dat terwijl je er zelf twee hebt.
    In ieder geval een fijne verjaardag gewenst!

groetjes Gisela

• 09 Juni 2010 - 12:10

Emmy:

Hoi Inger,

Leuk om je verhaal te lezen! Wees maar blij dat jullie gemotiveerd werken! Hoop dat alles goed gaat met jullie onderzoekje, de foto's van de gorilla's zijn iig leuk! Fijne verjaardag zondag en groetjes aan Estelle.

Groetjes Emmy

• 09 Juni 2010 - 12:57

Joel:

En wie is er op jou verjaardag!!:-)

overmorgen eindelijk weer eventjes bij je!

Dikke kus!

• 11 Juni 2010 - 14:26

Uana:

Leuk om weer gelezen te hebben!!!
    Veel plezier op je verjaardag! Groetjes aan Estelle!

x

• 13 Juni 2010 - 19:18

Janine:

Heey inger,

Super leuk reisverslag, en leuk onderzoek!!
    Vandaag ben je 19 geworden:P Oudje haha weet je ook eens hoe ik me voel, hoop dat je het leuk hebt met Joël!!!

XXXXXXXjes.

• 14 Juni 2010 - 16:44

Demelza:

Hey Inger,
    wat maak je een hoop mee!
    Wens je een top tijd!
    Hier op Alteveer gebeurt niet zo veel, meesten zijn druk met stage en afstuderen. Hopelijk gaan we nog een keertje feesten met zijn allen voordat de meesten weg zijn.
    Have fun daar!!!!
    Groet x
    Demelza

• 14 Juni 2010 - 16:45

Demelza:

En nog van harte gefeliciteerd!!!!
    xxx