Laatste keer waarschijnlijk! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu Laatste keer waarschijnlijk! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu

Laatste keer waarschijnlijk!

Door: Ingerrr

Blijf op de hoogte en volg Inger

28 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Hej allemaal,
Bij deze (denk ik) het laatste verslag van deze stage. We zijn weer bijna twee weekjes verder en het einde van de stage begint nu wel heel dicht bij de komen.
Op de stage hebben we twee dagen meegelopen met communicatie/educatie. Hierbij veel gepraat over de educatie in de dierentuin en de algemene info over het bedrijf voor het stage verslag.
Vrijdag hebben we met de carnivoren mee gelopen. Leuk om weer eens met de grote katten bezig te zijn. Ze hebben hier trouwens de Perzische panter die erg bedreigt is, EN het vrouwtje daarvan is afgelopen zaterdag bevallen van twee jongen :D. Verder bij de beren achter de schermen gekeken.. Waar ik een klein beetje onhandig was… Ik zag rechts van me een beer (was eventjes niet verteld dat ze daar waren zeg maar) en ik schrok daar van en je natuurlijke instinct zeg dan ; naar achteren!!. Helaas zaten achter mij ook twee beren en liep ik dus weer bijna tegen dat verblijf op… het ging allemaal zo handig.
Afgelopen weekend zijn we meegelopen met de dierenarts (is ook onze stage begeleider). Erg interessant om dat ook eens allemaal te zien in een dierentuin. Verschillende operaties gezien (amputatie van een vleugel van een arend, een vleugelbreuk van een hop en een castratie van een kat). Verder zijn we bij de ijsberen wezen kijken omdat de verzorgers dachten dat een van de ijsberen een buik-hernia had. Ook is er bij één van de zeehonden een echo gedaan omdat ze denken dat ze een metaal vergiftiging heeft door het inslikken van een muntje (Hongaren zijn extreem dom).
Al met al een heel erg interessant weekend achter de rug.
OHJAAA… we hadden eee kitten gevonden vorige week zondag! Die hebben we maandag naar een opvangcentrum gebracht maar de kans is vrij groot dat ie daar wordt in geslapen.. Nou liever nu dood door een prikje, dan over 2 maanden dood door oververhitting en gebrek aan water en voedsel.

De puntjes zijn 10 minuten geleden op de i van het gorilla verslag gezet. Nu alleen nog mooie foto’s erbij plakken en uitprinten en klaar! EINDELIJK!! Maar het is wel een mooi geheel verslag geworden. Dan nog een presentatie maken over de educatie in de dierentuin samen met estelle maar dat is gelukkig niet heel veel werk. En de rest van het verslag maak ik verder in Nederland af dus dat hoeft niet perse hier afgemaakt te worden.

Zaterdag zijn papa en mama hier!!! JEEEJJJ,
Wel raar hoor, want ik heb ze sinds ik weg ben nog helemaal niet gesproken, alleen via de mail. Helemaal niet gebeld ofzo:P Maar ze zijn er zaterdag dus dat hoeft nu ook niet echt meer. En dan zijn ook de hondjes er weer! En zie ik de nieuwe auto! Het is allemaal wat!
Dan tot woensdag lekker met papa en mama en dan naar huis vliegen! Dan zit het er al weer op… De tijd vliegt als je het naar je zin hebt!

Al met al, weer een mooie stage om nooit meer te vergeten! Op naar de volgende! (die alweer in februari is en 5 maanden duurt!)

Dikke kus!

• 29 Juni 2010 - 06:26

Mama:

Hoi lieverd
    Super om deze fotos en het verhaal weer te zien! Nog 4 nachtjes slapen en dan zien we elkaar weer. Lekker bij kleppen....
    Liefs
    Mama

• 02 Juli 2010 - 12:31

Uana Von Stockhausen:

LEUK verhaal weer eens!!! Leuk dat papa en mama komen dan kan je alles laten zien. Hoe vindje het dat het er bijna op zit? Al klaar voor Nederland?

liefs!!!!:D