Eerste week... - Reisverslag uit Velp, Nederland van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu Eerste week... - Reisverslag uit Velp, Nederland van Inger Leeuwen - WaarBenJij.nu

Eerste week...

Door: Ingerrr

Blijf op de hoogte en volg Inger

19 Mei 2010 | Nederland, Velp

Zo.... nu iets meer dan een week in Budapest. Met estelle al enkele dingen bekeken en zelfs nog even naar de IKEA geweest om extra kussens en handdoeken te halen en natuurlijk Zweedse balletjes te eten:D!

De stage verloopt moeizaam om het zo maar te zeggen, ze hebben zeer strikte regels over de afstand van stagiaires en dieren... dit wil dus zeggen dat ik nog niet eens in het binnenverblijf van de gorillas mag terwijl ze buiten zitten... dus hard werken heb ik ook nog niet gedaan.

Wij moeten een beetje aan het bedrijf wennen, en het bedrijf een beetje aan ons. Morgen bij de olifanten en nijlpaarden dus hopelijk nu wel wat te doen...

Verder gaan estelle en ik een gedragsonderzoek doen tussen Golo en Ebobo (gorilla's), dit zijn de Silverback en zijn zoon van 10 die nu nogal strijd krijgen over de leiding in de groep. Ebobo (10jaar) daagt zijn vader uit, wij gaan kijken waar dit gebeurt, hoe de rest reageert, hoe vaak dit gebeurt, wat voor Golo de druppel is en een agressie level bepalen. Oftewel veel observeren en veel geduld!

Nog even de groep:
Golo, silverback de 'baas' van de groep.
Liesel: de 'mama' van de groep, is ook de oudste
Iringa; middel vrouwtje, kan geen jongen krijgen (onderzoekt loopt) maar denkt/wilt dat Bongo van haar is, dus steelt hem/haar steeds
N'yaounda&Bongo, mama met kleintje (mama komt uit Burgers!!)
Ebobo, zoon van Golo, hier gaat het onderzoek over

We hebben allebei erg veel zin in dit onderzoek en dit maakt deze stage toch een stukje beter.

Verder ligt estelle doodziek op bed... Dus die moet ook nog tussendoor een beetje verzorgd worden!

Koken zijn we allebei niet zo goed in.. nou moeten we eigenlijk ook nogsteeds opzoek naar een grote supermarkt want het 24-7 winkeltje hier is handig... maar heeft niet echt veel aantebieden qua 2 persoons vlees e.d. Dus de gebakken eieren, pasta met kaas en de cup-a-soup wisselen elkaar hier af.

Veder.. is het hier kut weer.. er is geen ander woord voor...
misschien hebben jullie op het nieuws wel gelezen over evacuaties in het noord/westen van hongarije door overstromingen.. godzeidank is het hier niet zo erg... maar er liggen nu nog steeds, behoorlijk grote bomen en takken in het park die zijn omgewaaid. Vandaag eindelijk een droge dag, maar nog steeds koud. Gister dus maar even een extra broek gekocht en estelle twee extra truien.

Ga je naar hongarije.. waar het in de zomer mega warm is... is het super koud.. hebben wij weer! grrr

Nou dat was het wel weer.. nu maar weer even een eitje bakken voor op mn broodje:D!

Bedankt voor alle berichtjes trouwens!

Liefs,

• 19 Mei 2010 - 15:48

Joel:

Ach, stage je word vast wel leuk:) ik kom nog langs dus:p

spreek je vanavond!

Dikke kus je ventje

• 19 Mei 2010 - 16:46

Mama:

Hoi Ping.
    Nou je onderzoek klinkt goed! Volgens weer on line, wordt het in ieder geval na zaterdag droger!
    Leuk dat Joel toch langs komt!
    liefs
    Mama

• 19 Mei 2010 - 16:46

Mama:

O ja. Nog even. Sterkte met de ziekenboeg!

• 19 Mei 2010 - 19:21

Mandy:

Het wordt vast nog wel leuker als jullie allemaal aan elkaar gewend zijn ;).

Er staat in ieder geval een leuk onderzoek in de planning :).

X

• 22 Mei 2010 - 11:09

Uana Von Stockhausen:

Geniet er maar van, voor je het weet zit je weer in Nederland en wens je weer in het buitenland te zitten! Beterschap voor Estelle!

Liefs!

• 23 Mei 2010 - 08:03

Jes:

Het weer hier is nog tot morgen fantastisch dus het zal daar nu ook wel beter worden. Is Estelle al weer opgeknapt onder jouw deskundige handen?
    Veel plezier met jullie onderzoek.
    Liefs,
    Jes